skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
millennials bereiken met ooha

Millennials bereiken met slimme ooha

Millennials bereiken

Hoe millennials bereiken met OOHA? In de OOHA (out of home advertising) OOH gaat het hard de dag van vandaag. Vooral nu de millennials de grootste groep consumenten aan het worden is. Millennials vragen een volledig andere aanpak. Technologie is de drijvende kracht die moet zorgen dat reclame effect heeft op deze doelgroep. Verder bekijken we de enorme meerwaarde van 3D holografische projectie ten opzichte van 2D reclame.

Dit artikel overslaan en direct to the point?

Bekijk deze video: “Some say they’re like the Millennials. Others say they’re not. Hear what Gen Z has to say to marketers around the world – in a language all their own.”

[yotuwp type=”videos” id=”OLuVXIHxCRE” ]

Waarom krijgen Millennials nu zoveel aandacht?

In de afgelopen twee jaar zijn millennials de grootste actieve generatie geworden. Millennials zijn ook de snelst groeiende generatie klanten op de markt. Dit betekent dat zij de grootste levenslange waarde hebben voor advertisers. Bovendien gedragen millennials zich anders  ten opzichte van werkgelegenheid, verkoop en marketing. Dit zorgt dat conventionele strategieën en benaderingen voor een grote uitdaging staan. Het valt dan ook niet te verwonderen dat iedereen het over millennials heeft. De vraag is echter;  zijn ze echt anders? Hoe en waarom zijn ze verschillend? Wat kunnen marketeers en werkgevers doen? Waarom betrekken we werkgelegenheid hierbij? Omdat werkgevers meer en meer rekruteren via evenementen en publieke advertenties.

What’s going on?

Reclame is continue in beweging. Dit is vooral het geval bij digitale media. De snelle groei van online advertenties heeft mensen doen denken dat verouderde advertentiemedia zoals tv, radio, kranten, tijdschriften en Out-of-Home (OOH) allemaal verouderd zijn en een op sterven na dood. Nochtans tekent OOHA elk jaar een gestage groei op. Out-of-home-advertenties hebben een bijzonder positieve stijging ten opzichte van de andere vormen van advertising. OOH vertoont tot 5% groei in uitgaven, in het totaal van wereldreclame. (Info Zenith-, Magna- en eMarketer-gegevens)

De belangrijkste trends van 2019

We kijken naar de belangrijkste trends van 2019 (of liever een terugblik) die de groei van OOH stimuleren.

Waarden en normen veranderen

Het belangrijkste doel van een goede advertentie is om het beoogde publiek te bereiken. Er zijn verschillende manieren om mensen te groeperen waarop u zich wilt richten. Wij zullen ons concentreren op de leeftijd. De meest gebruikte manier waarop men leeftijdsdemografie benoemd is door generaties.

  • Generatie Y – begin jaren tachtig als beginjaren van geboorte en midden jaren negentig tot begin jaren 2000 als eindjaren van geboorte. Ook bekend als millennials. Deze groep is tussen 19 en 24 jaar.
  • Generatie Z – midden jaren 1990 tot midden 2000 als beginjaren van geboorte. Deze groep is tussen 13 en 19 jaar.

Vocabulaire generatie overzicht

Bekijk deze video: How to Speak ‘Generation Z’ | Justin Shaifer | TEDxYouth@UrsulineAcademy

[yotuwp type=”videos” id=”9Ad00XQ3JD0″ ]

Wat weten we van de millennials?

Van millennials weten we vooral dat zij sterk worden beïnvloed door digitale media. Bovenstaande studie geeft onder andere het volgende resultaat:

  • 84% let op buitenreclame
  • 84%  geeft de voorkeur aan fysieke winkels bij het kopen van gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen
  • 77% procent geeft de voorkeur aan fysiek winkelen voor kleding en schoeisel
  • 63% kiest voor fysieke winkels bij het zoeken naar elektronica
  • 76% is het eens met de stelling dat real-world retail “een beter afgeronde en aangenamere winkelervaring biedt dan online winkelen”

Volgens de onderzoeken van AdAge, UNiDAYS en ICSC is Gen Z minder gevoelig voor digitale reclame vanwege de enorme blootstelling vanaf jonge leeftijd. Iets dat niet het geval is met millennials. Dit klinkt hoogst onwaarschijnlijk, maar de resultaten van de verschillende rapporten ondersteunen elkaars bevindingen.

Het belang van fysieke interacties

Fysieke interacties zijn belangrijker voor de oudere en jongere generaties dan millennials. Dit kan de verklaring zijn waarom OOH nog steeds groeit. Hoewel fysieke interactie één reden is, zijn er verschillende andere verklaringen voor. Wat kan u helpen om u naar Gen Z te richten en ook de rest van uw publiek aan te trekken?

OOH wordt traditioneel gezien als een reclamebord naast de weg. Het wordt gezien als ééndimensionaal en onmeetbaar. Dit is echter niet correct. Zeker niet met de opkomst van nieuwe technologie zoals 3d holografische projectie.

Project matig tegenover procesmatig

Veel éénmalige’ experimenten zijn gemeengoed geworden in OOH. Het wordt gezien als een niche project en maakt vaak geen deel uit van een bedrijfsproces. Het begrip OOHA is ook veel ruimer geworden dan wat het ooit was. Een aantal voorbeelden:

  • Commercials in winkelcentra
  • tv-schermen in bussen, digitale en niet-digitale bushaltes
  • een clip die je hoort in een parkeergarage bij je plaatselijke supermarkt om je de deals van de dag aan te prijzen

Bronnen integreren (integrated marketing communication)

Door deze verschillende bronnen te integreren, ze interactief te maken en ze te combineren in uw algemene advertentiecampagne naast digitale en andere media, profiteert u ten volle van de hedendaagse advertenties. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door technologie.

Technologie zorgt voor een belangrijke bijdrage

Slimme steden, automatisering, geofencing, digitale schermen dragen allemaal bij (doelbewust of als bijwerking) aan de opkomst van OOH. Het groeiende belang van dynamische gegevens wordt overgedragen naar de statische OOH-reclame. Daardoor wordt deze omgezet in een meetbare vorm van media. Dit verhoogt op zijn beurt zijn waarde voor adverteerders. Technologie is ruim beschikbaar voor bedrijven. Slimme steden stimuleren de verdere groei. Daardoor wordt het eenvoudig om het dagelijkse woon-werkverkeer, de snelheid van pendelaars en zelfs de stemming van voorbijgangers te meten. Deze data kan worden gecombineerd met OOH-advertenties.

Het combineren van OOHA met de rest van uw campagne wordt toegankelijk gemaakt door automatisering. Door alles met één klik op één plek te krijgen vanuit de cloud kunt u eenvoudig verschillende media voor advertenties aan elkaar koppelen. U kunt gecombineerde gegevens krijgen en erop reageren. OOHA is geweldig en dankzij de opkomst van technologie is het een essentieel onderdeel van elke mediacampagne geworden.

De meerwaarde van 3d holografische projectie

Ondanks de aandacht die millennials schenken aan beeldschermen hebben die toch een nadeel. Er zijn er zoveel en samen met print media ontstaat er enorm veel ruis waardoor het effect verminderd. Er is bewezen dat 3d holografische projectie alle aandacht naar zich toe trekt, ongeacht het aantal andere vormen van communicatie in de buurt. 3D holografische projectie biedt tevens dezelfde voordelen dan gewone displays. Door ze interactief te maken werken ze ook op de millennials  als een echte magneet.

Bekijk het artikel van deze studie: https://markets.businessinsider.com/news/stocks/unidays-and-ad-age-studio-30-unveil-gen-z-travel-behaviors-in-new-report-1027322305

 

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.