Digital signage horeca. Verhoog omzet met slimme 3D narrowcasting
Inhoud tabel
- 1 Digital signage horeca in perspectief
- 1.1 Enkele cijfers (toen er van de Corona crisis nog geen sprake was) over het belang van de horeca branche.
- 1.1.1 Trends 2020
- 1.1.2 Euromonitor 2019
- 1.1.3 De horeca apocalyps
- 1.1.4 Goesting en ongeduldig
- 1.1.5 Waarom zou je nu investeren?
- 1.1.6 Wat zou je dan kunnen doen?
- 1.1.7 Wat bedoel ik hiermee?
- 1.1.8 Relevant blijven
- 1.1.9 Welke rol kan Hyperfocus spelen in de digital signage voor Horeca?
- 1.1.10 Een praktijkvoorbeeld vanuit het oogpunt van de klant
- 1.1.11 Het praktijk voorbeeld vanuit het oogpunt van de uitbater
- 1.1.11.1 Gastervaring verbeteren door digital signage
- 1.1.11.2 Digitalisering voor de millenium generatie
- 1.1.11.3 Atmosfeer
- 1.1.11.4 Steun de aandacht
- 1.1.11.5 Vergroot loyaliteit
- 1.1.11.6 Digital signage voor horeca Ultra High Bright
- 1.1.11.7 Digitale productcatalogi
- 1.1.11.8 Digitale bewegwijzering
- 1.1.11.9 Digitale menuborden voor restaurants
- 1.1.12 We verwachten niet alleen digitaal te gaan.
- 1.2 Ideeën voor restaurantinrichting met HYPERVSN
- 1.3 Ideeën voor het interieur van een bar met HYPERVSN
- 1.4 Andere sectoren
- 1.1 Enkele cijfers (toen er van de Corona crisis nog geen sprake was) over het belang van de horeca branche.
Digital signage horeca in perspectief
Digital signage horeca? Vooraleer ik beschrijf hoe digital signage kan worden toegepast in de horeca sector, is het interessant te weten wat deze markt vertegenwoordigt.
Enkele cijfers (toen er van de Corona crisis nog geen sprake was) over het belang van de horeca branche.
BRON: https://guidea.incijfers.be/dashboard/dashboard1/gewestrapport-horeca/
- het aandeel van de horeca in alle ondernemingen van het Vlaams gewest bedraagt 5,8%.
- de horeca branche staat in voor 3,8% van de werkgelegenheid.
- aantal horecaondernemingen: 5,4 per 1000 inwoners (in 2019 hadden we 6,6 Mij inwoners in het Vlaamse gewest.
- het aandeel consumenten in een leeftijdsgroep van 20 tot 64 jarigen dat gebruik maakt van horeca ligt op 58%.
- ter vergelijking: aantal horecaondernemingen in Nederland is 3,8 per 1000 met het grootste aandeel.
HOtel-RE(restaurant)CA(café)
- Horecaondernemingen per subsector:
- eetgelegenheden komen op de eerste plaats, gevolgd door drinkgelegenheden, catering, vakantieverblijven, en hotels.
- kampeerterreinen en overige accommodatie nemen een marginaal aandeel in het totaal.
Trends 2020
Eind 2020 werd er traditioneel aandacht besteed aan de trends voor het volgende jaar.
Er zijn zoveel hotels, bars, cafés en restaurants in Benelux. Hoe zorg je ervoor dat die van jou opvalt? In deze ultra competitieve branche zijn modern restaurantontwerp en aangepaste borden of schermen niet genoeg meer om klanten over de drempel te krijgen.
Euromonitor 2019
De wereldwijde foodservice-industrie bevindt zich op een omslagpunt. Steeds meer consumenten kiezen ervoor om binnen te eten. Dit resulteert in een snelle toename van bezorg- en online bestelplatforms. Als je in de hospitality-business zit, moet je weten hoe je de verkoop binnen restaurants kunt verbeteren, de barinkomsten kunt verhogen en de caféconcurrentie kunt opsporen.
De horeca apocalyps
Nog volgens hetzelfde artikel zouden we de komende jaren een horeca apocalyps kunnen verwachten. En dan hadden ze in 2019 nog geen idee dat een Chinese epidemie ging uitmonden in een wereldwijde pandemie. Restaurants gaan sneller open dan de markt aankan. Deze oververzadiging is een zeepbel die zou gaan barsten. Dit was de voorspelling van de bekroonde auteur Donald Burns (horeca-auteur en restaurantcoach). Misschien dat Corona die trend afremt, maar dat die zal komen lijkt mij zeker.
Goesting en ongeduldig
De goesting van de uitbaters is nog nooit zo sterkt geweest. Reikhalzend kijkt iedereen uit naar het versoepelen van de maatregelen. Iedereen hoopt om terug te keren naar “business as usual”. Dat deze hoop bewaarheid wordt is een andere vraag.
Intussen zal het gedrag van de klanten veranderd zijn. Zo moeten de bezoekers nog steeds op de hoogte worden gehouden van diverse maatregelen. Niemand weet wanneer dit zal stoppen, of dit het nieuwe normaal wordt. Covid is misschien niet de laatste uitdaging die ons te wachten staat. De horeca nog langer dichthouden is echter geen optie. Maar laten we positief vooruit kijken.
Waarom zou je nu investeren?
Het lijkt een tegenstelling. Investeren in een periode dat je moet overleven op je eigen reserves en eventueel overheidssteun. Het is niet de eerste crisis die de mensheid meemaakt. Het fenomeen is dus al grondig onderzocht. De wet van de remmende voorsprong heeft daar iets zeer interessant over te zeggen. De wet suggereert dat vooruitgang boeken op een bepaald gebied vaak omstandigheden creëert waarin prikkels ontbreken om naar verdere vooruitgang te streven. Op dat punt zijn we nu aangekomen. Dit resulteert erin dat het bedrijf dat voorop begon, uiteindelijk wordt ingehaald door anderen. Deze crisis heeft ook iets positiefs. Dat leg ik uit in de volgende paragraaf.
Wat zou je dan kunnen doen?
Je kan op veilig spelen en technologische vernieuwing aan je laten voorbijgaan. Als je een technologische evolutie bekijkt dan zijn er inderdaad periodes die vrij weinig nieuwe technologieën voortbrachten die klaar waren voor markt introductie.
In die kalme jaren wordt er meestal doorontwikkeld op bestaande technologie. Een voorbeeld daarvan is de markt van digital signage (narrowcasting).
Veel bedrijven zijn nog niet op de hoogte dat de overgang van 2 dimensionale reclame naar 3 dimensionale reclame al ingezet.
Hetzelfde geldt voor de manier waarop er wordt gemeten waar je omzet verliest of waar je nog winst uit kan halen. Als je dit moet halen uit je boekhoudkundige gegevens, dan vaar je blind.
Wat bedoel ik hiermee?
Cijfers zeggen iets over rendement, over winst en verlies, welke tafel het best scoort, welke gerechten het meest populair zijn enz… Ze zeggen echter niets over de emotie van uw klant, de leeftijd, of het geslacht.
Wij hebben innovatieve tools gebaseerd op artificiële intelligentie die voor u kunnen meten. Met gespecialiseerde camera’s, of uw standaard bewakingscamera’s kunnen we waardevolle informatie classificeren en interpreteren om uw beslissingen beter te begeleiden. Dit gebeurt uiteraard met het in acht nemen van alle GDPR en privcy wetgeving. Zo kunt u voor het eerst de klant betrokkenheid in realtime volgen.
Relevant blijven
Het lijdt echter geen twijfel dat bars, cafés en restaurants nu reeds innoveren. Zij zetten nu reeds digitale menuborden in, ze prijzen gezondere voedselopties aan en gebruiken nu al interactieve ideeën voor restaurantinrichting.
Een deel van deze sector trekt dus duidelijk aan de innovatie kar. Maar innoveren ze snel genoeg om relevant te blijven?
Het antwoord is nee.
Een van de sleutels tot concurreren op zo’n verzadigde markt is ervoor te zorgen dat uw aanbod niet alleen wordt gezien, maar ook onmogelijk te vergeten is. Innovatieve marketingstrategieën voor horeca zijn cruciaal voor succes. Daar is geen twijfel over mogelijk.
BLOG BERICHT: lees ons blog bericht over horeca innovatie
Welke rol kan Hyperfocus spelen in de digital signage voor Horeca?
Niemand telt het aantal advertenties dat u laat zien. De klanten herinneren zich gewoon de indruk die bij hen blijft hangen.
HYPERVSN 3D-technologie heeft het potentieel om de “branding” in de HORECA volledig te revolutioneren.
Een praktijkvoorbeeld vanuit het oogpunt van de klant
Stel je de volgende scène voor. Het is zaterdagavond. Je wacht in een drukke rij om plaats te nemen in je plaatselijk restaurant. Uit je ooghoek zie je je biefstuk friet in de lucht zweven als een 3D-hologram. Ja, je leest het goed – een holografische biefstuk friet. De kans is groot dat het water je in de mond komt.
Het praktijk voorbeeld vanuit het oogpunt van de uitbater
Het is tijd om met je eten te gaan spelen als je wilt opvallen. Niet letterlijk natuurlijk, maar holografisch. Hoe kunt u de verkoop in uw horeca zaak verhogen met HYPERVSN? We geven een aantal voorbeelden.
Gastervaring verbeteren door digital signage
Dit is misschien wel de belangrijkste factor als het gaat om de verkoop in het horeca bedrijf. Net zoals iedereen zich een vreselijke gastervaring herinnert, herinneren ze zich ook fantastische.
Een echt succesvolle gastervaring begint al voordat uw gasten zelfs maar gaan zitten. Het begint bij de deur.
Het opbouwen van een merkverhaal dat hand in hand gaat met uw aanbod. Met HYPERVSN kan alles, van welkomstborden en virtuele 3D-hosts tot restaurantmuren en LED-menuborden.
Digitalisering voor de millenium generatie
Steeds meer food service franchises passen nieuwe technologieën toe om speciale aanbiedingen te promoten, reclame te maken voor branchemenu’s en het bestelgemak te verbeteren.
Ze implementeren deze veranderingen om tegemoet te komen aan de millenniumgeneratie (die een groot deel van de doelgroep van de foodservice vormt).
Deze individuen eisen hightech service, luidere muziek en bewegende beelden die een verhoogde beleving bieden.
HYPERVSN biedt een unieke digitale oplossing voor merkcommunicatie, entertainment en restaurantpromotie.
Volgens KPMG vertrouwt 84% van de millennials niet op traditionele advertenties.
Atmosfeer
Breng uw bar, café of restaurant tot leven met een digitaal 3D-display dat klanten nog nooit eerder hebben gezien.
Dankzij HYPERVSN zullen er meer dan 3D-beelden in de lucht zweven, want de opwinding en verbazing die het publiek zal voelen, valt niet te ontkennen.
Steun de aandacht
Verwonder uw gasten en onderscheid u van uw concurrenten met hypermoderne hologrammen die in de lucht zweven. Met HYPERVSN motiveer je voorbijgangers om je bar, café of restaurant binnen te komen en je aanbod goed in de gaten te houden.
Vergroot loyaliteit
Communiceer niet alleen met uw klanten, maar maak ook contact met hen. Door ontzagwekkende 3D-technologie te gebruiken, kunt u hun gevoel van kinderlijke verwondering vastleggen en emotionele verbindingen creëren die lang na hun laatste hap blijven bestaan.
HYPERVSN geeft je niet alleen een actieplan om de verkoop in een restaurant, bar of café te verhogen, het stimuleert ook merkloyaliteit en bezoekersaantallen door in contact te komen met klanten en een diepe emotionele aantrekkingskracht te creëren.
Digital signage voor horeca Ultra High Bright
Narrowcasting oplossingen zijn een zeer visuele vorm van marketing en communicatie. Daarom is het van het grootste belang dat uw inhoud en berichten op het scherm er fantastisch uitzien en, nog belangrijker, gemakkelijk te lezen zijn.
Digitale productcatalogi
Eén van de trends op het gebied van digital signage voor 2021 waarvan we verwachten dat ze gemeengoed zullen zijn digitale menu’s.
In het licht van de COVID-19-pandemie zijn horeca uitbaters op zoek naar oplossingen om de verspreiding van ziektekiemen te vertragen en het aantal contacten dat klanten hebben met 2D displays te verminderen.
In vergelijking met aanraakschermen heeft een 3D holografische scherm daar geen last van.
Bij 2D displays zou na elk gebruik het scherm moeten worden schoongeveegd om ziektekiemen en virussen te doden.
Digitale bewegwijzering
Digitale bewegwijzering is een van de narrowcasting trends voor 2021 die naar verwachting zal exploderen.
Naarmate organisaties groeien en groter worden, worden ze moeilijker te navigeren. In het verleden waren traditionele borden in gebouwen mogelijk bevredigend.
In een snel veranderende wereld met constante veranderingen raakt deze statische bewegwijzering echter snel achterhaald en is het niet de meest effectieve tool voor het vinden van bewegwijzering. Steeds meer organisaties ontdekken digitale bewegwijzering en de voordelen ervan.
Een gebruiker kan bijvoorbeeld specifieke instructies krijgen over waar hij heen moet door de beste route op een interactief 3D scherm te bekijken. Een ander groot voordeel van digitaal gaan is het feit dat inhoud zo vaak kan worden gewijzigd als nodig is.
Restaurants, afhaalrestaurants en bars ontdekken voortdurend nieuwe methoden om hun producten te promoten en hun eten er zo goed mogelijk uit te laten zien.
Ze zijn ook op zoek naar manieren om de aandacht te vestigen op speciale aanbiedingen en promoties om voedsel te verkopen.
In het verleden hebben traditionele menuborden goed werk verricht door te laten zien wat er beschikbaar is.
Digitale menuborden op basis van 3d holografie in restaurants zullen menuborden echter naar een hoger niveau tillen.
Die geven voedsel weer op manieren die niet mogelijk zijn met andere technologieën.
We verwachten niet alleen digitaal te gaan.
Maar ook dat veel eetgelegenheden zullen kiezen voor een digitale holografische wall van het restaurantmenu.
Hierdoor ontstaan er meer mogelijkheden voor restaurants om hun eten en drinken onder de aandacht te brengen.
U kunt bijvoorbeeld eten laten uitstrekken over de hele wall display om uw klanten echt te imponeren.
Of u kunt al uw schermen combineren om de aandacht te vestigen op één specifieke promotie.
Hoeveel restaurants denk je dat we in 2021 digitaal zullen zien gaan?
Naast deze oplossingen kunnen bedrijven hun interactieve displays op verschillende manieren omzetten in contactloze oplossingen.
Een gebruiker zou bijvoorbeeld een interactieve speler kunnen aansluiten op een contactloze module met een verscheidenheid aan sensoren.
Ideeën voor restaurantinrichting met HYPERVSN
Virtuele 3D-hosts kunnen uw gasten begroeten en ze een welkom heten die ze nooit zullen vergeten.
Entree bewegwijzering kan in een oogwenk de toon zetten van uw gehele merkbeleving.
Digitale menuborden geïnstalleerd in zitsecties kunnen een geheel nieuwe draai geven aan het traditionele “menu”.
Speciale aanbiedingen die in de lucht zweven, kunnen uw uurlijkse, dagelijkse of wekelijkse promoties in echte holografische stijl presenteren.
Ideeën voor het interieur van een bar met HYPERVSN
-
Achter de bar kunnen displays merkspecifieke inhoud, speciale cocktails of welkomstberichten presenteren.
- Achter de toonbank kunnen koffiedisplays klanten aanmoedigen om een koffie of een zoete lekkernij aan hun bestelling toe te voegen.
- Digitale menu’s voegen innovatie, stijl en premium kwaliteit toe aan het imago van uw café.
- 3D-borden die aan het plafond hangen, kunnen uw merkidentiteit versterken en kenmerkende specials benadrukken die misschien niet duidelijk te zien zijn.
- Etalages trekken de aandacht van elke persoon die langs uw café loopt door de toekomst van 3D-technologie te laten zien.
- Nieuwe product- / smaaklanceringen kunnen in een oogwenk tot leven worden gebracht met verbluffende holografische productbeelden. Stel je voor dat een donut met suikerspin in beperkte oplage voor je ogen zweeft. Heb je nu zin in een donut?
Meer weten over digital signage voor horeca?
Andere sectoren
- retail innovatie, detailhandel en winkels, OOH en signage
- digital signage evenementen, hologram display hypervsn, AI
- digital signage CMS, content management system Hypervsn