skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
wat zijn flagship stores betekenis

Flagship retail stores betekenis

Flagship retail stores

In deze blogpost ga ik dieper in op de betekenis van het woord “flagship”, de reden waarom dit begrip werd ontleend voor “flagship retail stores” en de noodzaak om technologisch te innoveren om de standaard hoog te houden.

[yotuwp type=”videos” id=”9VfH9skwgHM” ]

Waar komt het woord “flagship’ vandaan?

Het woord “ship” in het begrip “flagship” doet al vermoeden dat het een scheepvaart term betreft. Het was gebruikelijk dat de commandant van de marine in het vlaggenschip reisde. Het schip onderscheidde zich door een onder een specifieke vlag te varen. Daarom kan je het belangrijkste schip binnen de vloot ook het vlaggenschip noemen.

De vergelijking met retail

Het vlaggenschip is over het algemeen het meest krachtigste in de vloot. Het is beter bewapend of groter dan de andere schepen. Het belangrijkste kenmerk van een vlaggenschip is dat het eerst vaart. Op basis van deze beschrijving is een vlaggenschip iets dat het eerste, beste of grootste voorbeeld is van de groep. Een voorbeeld is een product, winkel of programma.

De flagship retail store als beste in de klas

Ervaringswinkels zoals offline showrooms, pop-ups en flagship stores, verkopen niet alleen goederen. Ze gaan verder dan de verkoop van het fysieke product en proberen een verhaal te vertellen. Voorbeelden daarvan zijn:

  • De oorsprong van het bedrijf
  • aandacht voor productontwikkeling
  • aangepaste diensten
  • exclusieve producten
  • een inkijk op toekomstige productlijnen
  • proto typing

Dit alles wordt in stelling gebracht als een middel om het merk op een buitengewone manier te ervaren. Dit geeft een belangrijke toegevoegde waarde bovenop wat consumenten reeds weten van het merk. In flagship stores wordt extra aandacht besteed aan design, sfeer, sociale signalen en visuele, auditieve en zelfs geur prikkels.

Visuele prikkels door 3D holografische projectie

HYPERVSN kopen in België doe je bij Hyperfocus.beTraditionele displays zijn stilaan hun effect aan het verliezen onder invloed van 3 dimensionale projectie. Hypervsn holografische 3D projectie is een zogenaamde “disruptive innovation” die perfect kan worden toegepast in flagship retail stores. Vooral de millennials worden enorm aangetrokken tot deze beelden. Voeg daarbij de interactie met de gebruiker en synchroon geluid toe en je hebt een ervaring gecreëerd die blijft hangen. Het gaat veel verder dan het tonen van een logo of producten. Laat bijvoorbeeld een mannequin in 3D defileren. Of toon de beleving van je product in een 3D animatie. Lees meer over Millennials en Out of home advertising.

Wil je meer weten over  flagship retail stores ? Neem dan contact op met ons via het onderstaande formulier

[agileform id=”5705174075965440″]

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.