Gezichtsdetectie met slimme camera's
Maak je analyse future-proof met 100% anonieme metingen.
Gezichtsdetectie en gezichtsherkenning worden beschouwd als de meest snelgroeiende technologie. Onder invloed van artificiële intelligentie zijn de systemen nog betrouwbaarder geworden.
Zowel kleine bedrijven als de marketing afdeling van grotere bedrijven zijn op zoek naar dit soort van toepassingen.
Gezichtsdetectie op basis van artificiële intelligentie
De evolutie gaat zeer snel
De technologie die gebruikt wordt voor gezichtsdetectie kan ingezet worden in diverse omstandigheden. Het heeft een verregaand effect op de manier waarop we het publiek in de echte wereld analyseren.
Gegevens verzamelen zonder privacy problemen
De detectie levert harde gegevens op over het consumentengedrag. Tot enkele jaren geleden was dit traditioneel enkel online mogelijk. Maar dat is pas het begin. Gezichtsdetectie kan alles hervormen. Gaande van beveiliging tot loyaliteitsprogramma’s en privacyproblemen. Hypervsn spitst zich toe op marketing toepassingen.
Electricity wasn’t invented to improve the performance of the candle.
Blog bericht:
De schokkende waarheid:
De hele industrie werkt nog steeds op een 90 jaar oude technologie
- geen systeem dat de advertenties meet
- geen algoritmische prijsstelling of dynamische opbrengst
- niet geschikt voor betrokkenheid of interactiviteit
Blog berichten:
De "next screen" data revolutie is NU beschikbaar
Focus op gezichtsdetectie
Gezichtsdetectie is de anonieme analyse van gezichtskenmerken. Deze kenmerken kunnen bestaan uit leeftijd, geslacht of etniciteit om er maar een paar te noemen.
Dit wordt gebruikt voor het meten van kijkers, met name voor het verbeteren van OOH en detailhandel, evenals voor emotionele tracking voor onderzoek.
Evolutie naar real time
Nu is dit geëvolueerd tot een real time systeem en koppeling aan content management systemen.
Zowel detectie als herkenning worden gedaan via softwareoplossingen die traditioneel op webcams en bewakingscamera’s worden gebruikt. Gezichtsdetectie is echter de belangrijkste technologie voor toepassingen in marketing.
Emotionele herkenning
Omdat onze software gelaatstrekken en bewegingen kan detecteren, kunnen we ook emoties of mentale toestanden vaststellen.
Denk daarbij aan lachen, triest kijken, kalm rondkijken. Het zijn allemaal expressies waar ogen, neus en mond op een specifieke manier doen bewegen
Ook de gezicht spieren spelen een rol. We reageren heel anders op prikkels. Tot enkele jaren geleden was het dus onmogelijk om een gestandaardiseerde emotiescore te bedenken.
Met de introductie van artificiële intelligentie is de nauwkeurigheid spectaculair toegenomen
Kwantitatieve betrouwbare analyse
Dat gezegd zijnde, kan emotionele herkenning een krachtig hulpmiddel zijn voor marktonderzoek en focusgroepen.
Door kwantitatieve analyse te bieden van een meting die voorheen niet kon worden getraceerd. En er zijn veel verkopers die precies dit doen.
Crowd analyse kopen of huren?
Verkoop
Zoekt u een partner om AI crowd analytics technologie in te zetten in uw bedrijf? Dit is dit wat u van ons mag verwachten:
- analyse van uw project
- integratie van uw infrastructuur
- verkoop van hardware
- software licenties
- systeem integratie
- opleiding
- nazorg en garantie
Huren
Zoekt u een partner om AI crowd analytics technologie te testen vooraleer u aankoopt, of wenst u dit tijdelijk in te zetten (bvb bij een beurs)? Dit is dit wat u van ons mag verwachten:
- behoefte analyse
- integratie van uw infrastructuur
- verhuur van hardware
- software licenties
- systeem integratie
Uw beslissingen worden gestuurd door big data.
Datagestuurde beslissingen
Datagestuurd. Het is de afgelopen jaren een modewoord geworden. Het doet denken aan de ‘balanced scorecards ‘ van vroeger.
Het heeft heel wat jaren geduurd tot betrouwbare real time data beschikbaar werd. Het is dan ook logisch dat deze technologie zo’n hoge vlucht neemt.
Een betere professionele besluitvorming maakt hogere winsten mogelijk.
AI wordt volwassen
De betrouwbaarheid van AI in real time is een zeer moeilijke oefening. Het vraagt aan ontwikkelaars van deze systemen volharding en enorm veel metingen.
Men heeft intussen meer dan 2 miljoen datasets ontleed. Het gevolg daarvan is dat onze leveranciers de meest nauwkeurige ‘machine learning ‘ modellen hebben ontwikkeld.
"Tier one" gegevensbescherming en privacy
Onze leverancier heeft de strengste privacy en betrouwbaarheid audits doorlopen. Ze worden dan ook met recht en reden beschouwd als het meest betrouwbare data analyse bedrijf in de wereld.