skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
live activatie marketing met hologrammen

live activatie marketing met hologrammen

Wat is live activatie marketing?

Live activatie marketing is een techniek waarbij de klanten een prikkel krijgen om een duidelijk gedefinieerde ruimte te betreden of binnen te gaan. Dit wordt bereikt wanneer een evenement zoals een beurs, congressen of seizoensuitverkoop plaatsvindt op een locatie met promoties en speciale aanbiedingen.

Digital signage in winkels

hologram live activatie in winkelsDigital signage of banners in de buurt van het evenement moedigt bezoekers aan om binnen te komen en deel te nemen aan de activiteiten. Doe je dat met 3D hologrammen in plaats van met traditionele schermen, en je hebt gegarandeerd aandacht.

Inkomstenbron voor winkeliers

Het merk betaalt voor de bezoekers om een tijdje te blijven. Zo kunnen ze de producten promoten en de zichtbaarheid vergroten. Hoe langer het evenement duurt, hoe meer een merk zal betalen om de ruimte te gebruiken. Het is een kosteneffectieve manier voor bedrijven om reclame te maken voor hun merk en de bekendheid te vergroten zonder dat ze veel geld hoeven uit te geven.

Activatie op beurzen

Een beurs is een uitgelezen kans om klanten te betrekken. Het geeft een bedrijf de kans om haar producten te demonstreren en te laten zien waarom ze beter zijn dan concurrenten. Op de standen van de beursvloer staan ​​de goederen die door het bedrijf zijn ontwikkeld en kan de klant ze zelf zien en in sommige gevallen ook testen. Voor diensten en voor producten die te klein of te groot zijn om fysiek op de beurs te staan is een 3D hologram wall van Hypervsn de meest indrukwekkende oplossing.

Naamsbekendheid vergroten

Een beurs kan ook worden gebruikt om naamsbekendheid te bevorderen. Wanneer een bedrijf goederen tentoonstelt die anders zijn dan die op vergelijkbare evenementen worden getoond, trekt dit waarschijnlijk een ander soort publiek aan. Dit komt doordat verschillende mensen verschillende smaken hebben. Daarom kan het de ene persoon interesseren terwijl het de andere persoon niet raakt.

Try before you buy

Bij de meeste bedrijven die live activeringsmarketing op een beurs gebruiken, lopen mensen rond die bereid zijn de producten uit te proberen voordat ze ze kopen. Dit zal het vertrouwen van het publiek in voor het merk vergroten. Naarmate meer mensen het product proberen, wordt de kans groter dat ze iets kopen. Mensen zullen ook eerder een product kopen als ze er langs lopen in plaats van het gewoon op een scherm te kijken. Maar hoe krijg je ze op de beursstand? Door er voor te zorgen dat mensen vanop grote afstand merken dat er bij jou iets te beleven valt. 3d holografie is hier perfect geschikt voor. Om hetzelfde effect te bereiken heb je een mega scherm nodig.

Geef je beurspersoneel iets om over te praten

hologram in activatie op beursvloerIets om over te praten?  Onze producten en diensten spreken toch voor zich? Die reactie is normaal, maar laat mij dit even verduidelijken. Niet elke verkoper is getraind of heeft de lef om zomaar iemand uit de gang te plukken. Met een 3d holofan geef je zelfs aan iemand die dit telkens moet overwinnen het nodige vertrouwen. Mensen blijven gegarandeerd staan. Vanuit deze stap is de vertaalslag naar je product of dienst een stuk eenvoudiger. Met andere woorden;  dit maakt het voor beurspersoneel gemakkelijker om het publiek over de drempel te helpen. De stap naar het testen van items en vervolgens aan te schaffen is daarom veel kleiner. Een bijkomend voordeel van het gebruik van live activeringsmarketing is dat klanten hierdover gaan communiceren via sociale media.

Vragen staat vrij, uittesten doet kopen

Met live activatiemarketing kunnen klanten veel gemakkelijker vragen stellen of informatie over producten krijgen. Als een klant bijvoorbeeld een winkel binnenkomt om een ​​pen te kopen, maar niet weet hoe hij deze moet gebruiken, kan een winkelbediende hem begeleiden bij het juiste gebruik van het product.

Personeel dat op de hoogte is heeft een grote meerwaarde

Tijdens een evenement kan een verkoper ook advies geven over bepaalde producten aan een klant. Zo kan deze de best mogelijke beslissing kan nemen. Het gaat niet altijd over de aankoop van een pen. Soms worden bedrijven voor grote investeringen op de shortlist gezet na het bezoek van een beurs. De taak van het personeel is dus niet te onderschatten. De verkopers kunnen zelfs getuigenissen geven over specifieke producten of diensten. Het gebruik van een holografie tijdens dit gesprek kan aantonen dat het bedrijf mee is met de digitalisering.  Dit kan de reputatie van het bedrijf aanzienlijk verbeteren, wat kan leiden tot meer verkopen. Door dergelijk advies te geven, zal het bedrijf op een beurs of de winkel waarschijnlijk meer klanten krijgen en gezien worden als een gerenommeerde en betrouwbare partner.

Ten slotte

meer omzet dankzij activatie met hologrammenLive activatie marketing kan zeer gunstig zijn voor bedrijven die aan beurzen deelnemen. Bedrijven kunnen de ervaring op dergelijke evenementen gebruiken om hun imago te verbeteren of de bekendheid van hun merk te vergroten. Als het bedrijf voor het evenement geen live activeringsmarketing heeft gedaan, kan het wellicht helpen om vooraf contact op te nemen met ons of een evenementenbedrijf dat de Hypervsn technologie kent. Ze zullen in staat zijn om displays en activiteiten te organiseren die nieuwe klanten zullen aantrekken en bestaande klanten zullen interesseren voor het bedrijf. De resultaten van dergelijke inspanningen zullen effectiever zijn als ze tijdig en met een hoog kwaliteitsniveau worden uitgevoerd.

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.