Metabox 3D holografie
Inhoud tabel
Wat is Metabox?
Metabox; de metaverse Holobox is een nieuwe technologie die het tweedimensionale scherm combineert met digitale content. Het is een toegangspoort tot de Metaverse, waar gebruikers kunnen communiceren met virtuele objecten of plaatsen. De begrippen tijd, ruimte en fysieke aanwezigheid worden heel vloeibaar.
Interesse in deze metabox? Neem contact met ons op
Metabox, de toekomst is nu
De Metaverse brengt de digitale wereld in de fysieke wereld. Philip Rosedale, legt uit dat metaversen virtuele werelden zijn die bevolkt worden door echte mensen. Veel online multiplayer-spellen bevatten tegenwoordig sociale interactie. De metaverse, zoals Rosedale het noemt, is een driedimensionaal internet bevolkt met levende mensen. Maar het sociale aspect van deze virtuele werelden wordt vaak verzwegen.
Internet snelheid, bandbreedte en high definition schermen
De Metaverse is beschreven als een open virtuele wereld die de menselijke verkenning van de oorsprong van dingen en het nastreven van een ideale wereld weerspiegelt. De infrastructuur is gebaseerd op netwerken met hoge dekking en hoogwaardige netwerkdiensten. Het omvat ook de productie en ontwikkeling van content. Daarom heeft het brand activators network “activation wise” een holografische Metaverse holobox op de markt gebracht. Onder de naam “Metabox” wordt de aandacht gericht om de onderliggende holografische technologie.
Metabox, de menselijke holobox en AI
De menselijke holobox is een virtual reality-apparaat dat eruitziet als een grote vistank (zonder water uiteraard). Binnenin zit een digitale mens Het is een virtual reality-avatar. De avatar verschijnt op een scherm van meer dan 8-inch dat aan de achterkant van de glazen kast is gemonteerd. De holobox reageert op spraakopdrachten. Hiervoor is AI technologie nodig. Meer hierover in volgende berichten.
Metabox, met voorsprong de meest veelzijdige toepassing
Om de veelzijdigheid van de metabox in kaart te brengen zochten we iets wat de meeste marketeers kennen. De P- mix. Uiteraard heeft de P-mix een andere doelstelling, maar er zijn toch opmerkelijk veel gelijkenissen. Elk bedrijf is dagelijks bezig om zowel online als offline hun imago, merkbekendheid in lijn te brengen van de voorkeur van de eindklant. Onder invloed van de metaverse zal deze mix zal elke bedrijf in staat moeten zijn om aanweig te zijn op diverse platformen.
Product
Met de holobox kan je een waarheidsgetrouwe weergave doen van de eigenschappen van een product. Denk daarbij aan de eigenschappen van een product, de vormgeving en kleur. Breng het gewenste imago over, verschillende varianten, accessoires, informatie over de service. al dan niet gepresenteert door een avatar, standaard presentatie of live.
Personeel
Marketing
Personeel in de metaverse krijgt wel een heel andere betekenis. Campagnes uitrollen over verschillende metaboxen, waar ook ter wereld. Een uniforme kwaliteit en klantvriendelijkheid van de werknemers. Het geeft een meer persoonlijke manier van communicatie met de eindklant.hebben ze wel een grote invloed op de werknemers die klantcontacten onderhouden. Zowel voor brand activation, voor evenementen, field sales, instore enz…
Human resources
Of werknemers graag voor een bedrijf werken, hangt ook samen met de sfeer binnen het bedrijf. Ook het opleiden en trainen van werknemers hangt samen met de kwaliteit van de dienstverlening die ze leveren. Opleidingen vragen echter veel resources. Denk aan opleidingspersoneel, reiskosten enz…
Wil de CEO wereldwijd de nieuwe strategie uit de doeken doen? Dit kan perfect door het inzetten van een holobox op elke locatie waar personeel aanwezig is.
Entertainment en show
Hoe cool zou het zijn als je als artiest één optreden kan geven dat toch op meerdere plaatsen kan worden gevolgd? Het kan dankzij de metabox
Plaats
Het wordt helemaal te gek als je de “plaats” in het metaverse model zet. Naast fysieke verkooppunten en online verkoop krijgt de metabox een heel speciale plaats in het totale plaatje.
Promotie
In de marketingmix wordt ruim aandacht besteed aan alle vormen van promotie. De inrichting van het verkoop teams, merchandise, reclame, public relations, interactie met de klant, sponsoring en samenwerking met andere bedrijven zijn voorbeelden van het bouwen aan meer merkbekendheid. De holobox wordt hierdoor een echte outlet voor elke vorm van promotie. Het kan gaan om content die op voorhand is opgenomen, live en interactieve promitie tot AI gestuurde toepassingen.
De variabelen van de 3D holobox?
- vormgeving: kies voor de standaard uitvoering, of laat de box volledig inkleden volgens met uw bedrijfsgegevens of campagne beelden.
- content: levensgrote avatars of echte mensen, opgenomen of real time. Producten “larger dan large”
- interactie: vraag-antwoord, real time of met console
- toegevoegde waarde: verzamel informatie over het sentiment van de doelgroep, het aantal mensen die blijven stilstaan, de tijd dat iemand bij de box blijft stilstaan enz…
- audio: aandacht trekkende audio of eerder een audio systeem dat enkel op één plaats hoorbaar is (directionele luidsprekers)
- plaatsing van metabox: binnen of in vochtige omstandigheden (niet in de regen)