skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
Phygital marketing. Afbeelding toont robot en brengt zijn vinger aan het hoofd alsof hij wil zeggen dat we voor een evolutie staan

Phygital marketing

Volg de samenvatting van deze pagina

Eén van onze avatars geeft een korte samenvatting van deze pagina

Ervaring, events, beurzen, detailhandel en marketing

Consumers Want It All

Phygital maakt verandering mogelijk

De wereld van technologie ontwikkelt zich in een verbazingwekkend tempo. Maar wat betekent dit voor bedrijven?

Phygital is een nieuw fenomeen dat de grens tussen fysieke en digitale marketing doet vervagen. Het is een concept waardoor klanten zich meer verbonden voelen met uw merk en zich gewaardeerd voelen.

Wat is Phygital?

Phygital is een term die verwijst naar een benadering die de fysieke en digitale wereld combineert. Deze combinatie wordt gebruikt voor marketingdoeleinden en stelt bedrijven in staat unieke, naadloze en gepersonaliseerde klantervaringen te creëren waarmee ze zich onderscheiden van hun concurrentie.

Voorbeelden van Phygital?

Verschillende bedrijven hebben dit type phygital-strategie al geïmplementeerd. Amazon Go-supermarkten gebruiken bijvoorbeeld technologie om klanten in staat te stellen een code te scannen met hun smartphone en de gewenste items op te halen zonder door de kassa te hoeven lopen.

Deze aanpak is een succes voor het bedrijf omdat het kostenefficiënt is en klanten snel en gemakkelijk kunnen krijgen wat ze nodig hebben. Het stelt de winkel ook in staat om uitstekende service te bieden.

Een ander voorbeeld van een phygital ervaring is het leveren van klantenondersteuning via live één-op-één videogesprekken. Dit soort interactie zorgt ervoor dat consumenten een realistische ervaring kunnen hebben tijdens het online kopen van een auto. Het stelt hen in staat om verschillende specificaties, aanraakschakelaars, enz… virtueel op TFT-schermen te zien.

Onderzoek naar Phygital

Het begrip Phygital

Volgens een IBM/NRF-rapport uit 2022, “Consumers Want It All”, beschouwen consumenten online en offline winkelen niet langer als afzonderlijke ervaringen en verwachten ze dat al hun ervaringen met elkaar verbonden zijn.

82% van de millennials geeft liever geld uit aan een ervaring of evenement dan aan goederen, en een recent onderzoek toont aan dat 76% van mening is dat het hybride phygital model een blijvertje is, met veel leuke en meeslepende technologie om de klant betrokkenheid te verbeteren.

Phygital showrooms, beursstanden en tentoonstellingen

Phygital voor evenementen, beurzen en showrooms. Afbeelding toont man in een leeg gebouw die aan de vooravond staat van een grote uitdaging

Een unieke ervaring voor bezoekers

Phygital-tentoonstellingen zijn hybride evenementen die fysieke en virtuele elementen combineren om een ​​unieke ervaring voor bezoekers te creëren. Deze evenementen bieden veel voordelen voor zowel organisatoren als deelnemers, waaronder meer bezoekersaantallen, betrokkenheid, flexibiliteit en bereik.

Organisatoren kunnen ook digitale technologie gebruiken om gegevens over hun evenement en bezoekers te verzamelen, zodat ze inhoud kunnen afstemmen op interesses of voorkeuren. Dit kan in real-time worden gedaan, zodat elke deelnemer inhoud ontvangt die ze zullen waarderen en gepersonaliseerde CTA’s kunnen sturen om de conversieratio’s te verhogen.

In een wereld waar de fysieke en digitale wereld voortdurend in elkaar overvloeien, worden fysieke ervaringen steeds populairder. Het is een natuurlijke trend die zal blijven groeien naarmate we de vele kansen van 5G verkennen.

opm: denk ook aan de enorme voordelen voor de hedendaagse showrooms

Phigital voor retail

Retail in verandering

Toepassing van phigital in retail omgeving. Afbeelding toont jonge man met gsm te midden van andere high tech

Wat is Phygital voor retail

Phygital voor retail combineert het beste van de fysieke en digitale wereld om een ​​naadloze winkelervaring te bieden. Het stelt merken in staat hun middelen te maximaliseren, nieuwe producten te creëren en meer inkomsten te genereren.

De phygital-benadering wordt steeds populairder bij retailers omdat ze inspelen op veranderende consumentengewoonten. Het stelt hen ook in staat om gegevens over het surfgedrag van klanten en de aankoopgeschiedenis van eCommerce-winkels te benutten en deze op de winkelvloer te gebruiken, waardoor gepersonaliseerde ervaringen worden geboden om te voldoen aan de veranderende behoeften van consumenten.

Het helpt bedrijven ook om voorraden te minimaliseren door voorraadniveaus uniform te houden in de winkel en online platforms.

Om het meeste uit phygital retail te halen, is het belangrijk om de juiste technologie voor jouw bedrijf te kiezen. Fygitale technologieën zoals AR, AI, VR en ML kunnen u helpen de ervaring van uw klant te personaliseren om de loyaliteit en de verkoop te stimuleren.

Als u bijvoorbeeld gezichtsherkenning gebruikt om klanten te herkennen die uw winkel binnenkomen, vermindert u wachtrijen, ontwikkelt u een gevoel van verbondenheid en vergroot u de loyaliteit van klanten. Het kan ook worden gebruikt om op locatie gebaseerde pushmeldingen te verzenden wanneer klanten in de buurt zijn, bijvoorbeeld om hen op de hoogte te stellen van kortingen of aankomende evenementen.

Hoe technologie providers antwoord geven op dit Phigital fenomeen

Hypervsn

installatie mogelijkheden van SmartV producten van Hypervsn

(vrij vertaald uit blog Hypervsn)

Phygital, de combinatie van fysiek en digitaal, wordt snel de toekomst van retailmarketing. Aangezien millennial- en generatie Z-klanten een vitaal onderdeel worden van het klantenbestand van een retailmerk, is het bieden van unieke, technisch vervaardigde ervaringen die deelbaar zijn cruciaal om deze groepen aan te trekken.

Jongere generaties zijn gewend aan de sterk digitale omgeving van hun smartphones, spelsystemen en virtual reality/augmented reality-technologie. Deze klanten verwachten een hybride en vloeiende winkelervaring die de voordelen van fysieke en digitale omgevingen combineert. Een phygitale benadering is de oplossing, omdat het de klantbetrokkenheid vergroot, de mate van waardering verdiept en de loyaliteit vergroot.`

Door langdurige, unieke phygitale ervaringen in hun winkels te bieden, kunnen merken zorgen voor een krachtig merkverhaal en innovatieve productverhalen, klanten betrekken en onderdompelen in hun boodschap en gemeenschap, een blijvende en boeiende winkelreis creëren en een concurrentievoordeel behalen door uniek gemaakte ervaringen. Bovendien kunnen fygitale ervaringen het aantal bezoekers naar fysieke winkels stimuleren en de fysieke ervaring via digitale middelen verbeteren en vice versa.

Naarmate fysieke retail evolueert, zal de focus op producten minder belangrijk worden, en zullen het de uniciteit van de ‘plek’ en de winkelervaring zijn die de bezoekersaantallen stimuleren. De fysieke ruimte zal de digitale ervaring aanvullen en een uniforme merk-activatie creëren.

HYPERVSN zet zich in om de beste phygitale ervaringen voor retailmerken te bieden, met onze innovatieve 3D holografische displays. Ervaar de toekomst van retailmarketing met HYPERVSN en laten we een meeslepende en unieke phygitale ervaring voor uw klanten creëren.

Ervaar de toekomst van retail marketing met HYPERVSN en laten we een meeslepende en unieke phygital ervaring voor uw klanten creëren.

Phygital marketing

fysiek en digitaal

phigital marketing toepassingen. Afbeelding toont vrouw met tablet in de hand die connectie kan maken tussen de fysieke en de online wereld

Phigital marketing is het proces van het combineren van fysieke en digitale ervaringen om consumenten een meer meeslepende en boeiende ervaring te bieden. Het kan bedrijven ook helpen gegevens over hun klanten te verzamelen en betere zakelijke beslissingen te nemen.

De consumenten van vandaag zijn mondiger dan ooit tevoren, en een fygitale strategie is een manier waarop bedrijven aan hun behoeften kunnen voldoen. Ze willen hun winkeltraject gemakkelijk kunnen navigeren van de website van een bedrijf naar hun fysieke winkel en vice versa.

Om phygitale marketingstrategieën en winkelervaringen succesvol te houden, moet u een geweldige merk-klantrelatie creëren. Dit kan door te focussen op klantenservice en communicatie, maar ook door een geweldige winkelervaring te bieden via alle kanalen.

Hierdoor kan er slechts één beeld in elk oog komen, waardoor de hersenen gedwongen worden om de twee beelden samen te voegen, diepte te projecteren en drie dimensies te simuleren.

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.