skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
planogram maken met 3d holografie in gedachten

Planogram maken met 3d holografie in gedachten

Planogram maken voor detailhandel

Planogram maken: het gebruik van planogrammen of schappenplannen zit in de lift. Door de concurrentie die met het jaar heviger wordt is het van groot belang dat je het gedrag van de consument kan beïnvloeden. Daarvoor wordt een doordacht planogram een noodzakelijke tool.

Bent u eigenaar?

Staat u op het punt om uw concept te veranderen, de indeling van de schappen te herorganiseren of wil u op elke moment een zicht hebben op het consumentengedrag? De partner die u helpt bij uw retail marketing of bij de conceptuele invulling zal naar alle waarschijnlijkheid een planogram bovenhalen bij de besprekingen.

Hij zal u de nieuwste technologie voorstellen die u kan vinden. Toch zien we nog veel te veel installaties van 3D holografie die achteraf worden ingezet, of op ad-hoc basis. Dat kan beter.

Waarom 3D holografische projectie opnemen in uw planogram?

De cijfers hebben het al meermaals bewezen. Als u 3D holografische projectie van Hypervsn toepast, dan kan u erop rekenen dat de consument langer blijft staan. Hij neemt dus veel bewuster de call to action in zich op. Dat resulteert in een hogere verkoop. Deze toestellen hebben echter een andere vormfactor. Tevens is de plaatsing afhankelijk van de afstand tot de voorbijgangers. Daarom dringen we aan om deze technologie op te nemen in uw planogram.

Product plaatsing met 3D holografische projectie

Voorbeeld 1: boven de koeltoog

boven de koeltoog hangt een 3D hologram

Eén Hypervsn 3d hologram projector is aangebracht boven de koeltoog van de zuivel afdeling. Het toestel helt een beetje over zodat het vanop een afstand de aandacht trekt. De mensen zijn benieuwd wat daar door de lucht zweeft. De kans dat ze ingaan op de promotie is vrij groot. De koel togen bevinden zich meestal aan de ingang van de supermarkt in de buurt van de vers afdeling. Deze afdeling heeft de bedoeling om de mensen op hun gemak te stellen en een imago statement te geven. Een perfecte plaats om een Call to action te voorzien die vanop een afstand merkbaar is. Het is bewezen dat campagnes in de vriesafdeling een hoog rendement hebben.

Voorbeeld 2: op de kop van het rayon

op de kop van het rayon wordt een hypervsn geplaatstOp de kop van het rayon worden meestal de speciale promoties geplaatst die in dat rayon worden aangeboden. Soms is er minder ruimte om het 3D hologram tegen het plafond te monteren. In dat geval wordt het toestel op ooghoogte geplaatst. Onder het hologram kan men het product meenemen. Dit is zeer effectief gebleken. In het voorbeeld maakt LEGO reclame voor de nieuwe producten. Om dit idee nog beter uit te werken zou de hypervsn ook op ooghoogte van een kind kunnen worden gehangen. Uiteraard met de nodige veiligheidsvoorzieningen.

Testen, evalueren en optimaliseren

Er komt een moment dat je planogram klaar is. Daarbij heb je bepaald waar alle producten moeten komen. Vanaf dat moment kan je beginnen met het testen, evalueren en optimaliseren. Het mooie aan Hypervsn hologram technologie is dat die uiterst mobiel is. Dit zowel uitgedrukt in de fysieke plaatsing in de winkel, als de boodschap die op het toestel wordt vertoond. Het zal snel duidelijk worden dat deze commerciële communicatiedragers een directe rol spelen. Op elk punt waar 3D holografie wordt toegepast zal de impact versterkt worden. En meer impact vertaalt zich in extra verkoop.

Voeg auditieve prikkels toe

Op het vlak van auditieve prikkels is er nog heel wat werk aan de winkel. Schermen die aanspringen met demo video’s storen de andere shoppers. Om dit te vermijden passen wij directionele luidsprekers toe in combinatie met 3D holografie. Visuele + auditieve prikkels gecombineerd verhogen de impact nog eens. Zonder het vervelende effect dat ze storen. Enkel de mensen die in een smalle zone komen zullen het geluid te horen krijgen.

Het ultieme middel

Moet je als winkelier wachten op de cijfergegevens van de producten om beslissingen te nemen? Met de komst van gezichtsdetectie op basis van kunstmatige intelligentie kan je nu de emoties meten.

De emotie zegt veel over de koopintentie. Op een dashboard kan je dit in real time volgen. Ook geeft het systeem meer informatie over de leeftijd, het geslacht, de tijd dat men naar de advertentie kijkt enz… Op basis van deze informatie kan de content op de 3D projector worden afgestemd op de kenmerken van het winkelend publiek. Is dat niet waar elke detailhandel van droomt?

Gerelateerde berichten

 

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.