skip to Main Content
+32-(0)496529232 hyper@hyperfocus.be
proof of concept methode

Proof of concept methode

Proof of concept methode

Een proof of concept methode laat onze klanten ontdekken waaraan onze technologie z’n succes te danken heeft. Van Holografische 3D technologie over directionele luidsprekers tot AI supported analytics. Voor kleine installaties zijn referenties meestal voldoende overtuigend. Een project uitrollen over verschillende locaties of opschalen is echter andere koek. Daar wil je als klant toch wat zekerheid inbouwen.

Elk bedrijf is een technologiebedrijf

logo world bank op website Hyperfocus
Dit artikel is gedeeltelijk overgenomen van een blog bericht van de wereldbank

“Elk bedrijf is een technologiebedrijf”. Dit idee dat werd gepopulariseerd door Gartner, is zichtbaar in elke sector van de economie. De reden hierachter is dat bedrijven en overheden steeds geavanceerdere technologieën gebruiken om hun doelen te bereiken. De ontwikkelingssector is geen uitzondering, en net als anderen leert men veel over wat er nodig is om nieuwe technologieën op grote schaal toe te passen. De POC oefening bracht enkele uitdagingen aan het licht waarmee teams die aan innovatieve projecten werken, kunnen worden geconfronteerd bij het omzetten van hun innovatieve ideeën in bruikbare implementaties.

Disruptieve technologieën, andere spelregels

De belangrijkste bevindingen van deze POC oefening:

  • De proof-of-concept methode is een geweldig hulpmiddel om erachter te komen of een product echt de tijd en het geld waard is dat men bereid is te investeren.
  • Disruptieve technologieën kunnen dingen er gemakkelijk uit laten zien. Er zijn veel investeringen nodig geweest om dit idee tot productie te brengen. Producten die als belangrijkste troef de prijs hebben vallen voor dit soort investeringen snel door de mand.
  • Organisaties moeten zelf voldoende investeren in een POC. Zo komen ze veel sneller tot een shortlist van veelbelovende benaderingen.
  • Organisaties moeten erkennen dat de vaardigheden die nodig zijn om een ​​proof of concept te maken heel anders zijn dan de vaardigheden die nodig zijn om een ​​idee op te schalen naar productie. Zonder een structuur of omgeving om veelbelovende initiatieven te ondersteunen, zullen zelfs de beste projecten sterven.
  • Zonder een hang naar langetermijninvesteringen, zullen toepassingen van disruptieve technologieën in internationale ontwikkeling geen zinvol niveau van schaal of bruikbaarheid bereiken.
    proof of concept

Kant en klare Proof of concept methodes

Onze technologie partners maken het voor onze klant eenvoudig. Alle aspecten die bij een Proof of concept aan bod komen zijn reeds handig in een lijst opgelijst Met inbegrip van de verborgen kosten en de “cost of ownership”. Deze lijsten zijn reeds meermaals gebruikt zonder dat ze moeten worden bijgesteld. Daarom geven ze inmiddels een zeer betrouwbare uitslag.

Welke tools zetten wij in om het proof of concept van data te voorzien?

  • AI analytics
  • data vanuit de database van de klant
  • vragenlijst (klanten ervaring)
  • technische vereisten

Gerelateerde berichten over proof of concept methodes

 

 

 

 

 

 

 

 

blank

Wim Mussche is zaakvoerder/eigenaar van Notion technologies. Opgericht in 2002. Opsporen en introduceren van technologie voor marketing. 3D holografische projectie, ultrasonic directional speakers, AI marketing en Foto-en video marketing. Vaste installaties, evenementen en POC.