Retail dwell time verhogen met enkele ingrepen
Inhoud tabel
Retail dwell time verhogen
Retail dwell time verhogen met enkele ingrepen: Op de literatuur en op het internet zijn er diverse tips te vinden over het verhogen van de dwell time, of verblijftijd in de detailhandel. Wij plaatsen het in het kader van audiovisuele communicatie. We behandelen ook de mogelijkheid om in real time te analyseren. Maar eerst, wat is dwell time?
de tijd die een persoon doorbrengt met het kijken naar een display of een specifiek gebied blijft. Hoe langer iemand naar een display staat te kijken, hoe groter de kans dat hij iets koopt. Door deze verblijftijd te meten en te verbeteren, zal de verkoop toenemen.
In kaart brengen van dwell time
Door een warmte kaart te gebruiken kan men analyseren hoe de consument door de winkel beweegt en waar ze blijven stilstaan.
Een buitenlandse studie toonde aan dat er een significant en positief verband bestaat tussen verblijftijd en verkoop. Ze ontdekten ook het volgende:
een toename van de verblijftijd met 1% resulteert in een toename van de verkoop met 1,3%.
Wat betekent dit in de praktijk?
Stel dat een persoon 10 seconden naar een beeldscherm kijkt. Als de winkelier ze daar 20 seconden zou van kunnen maken, zou dat volgens de studie resulteren in een omzetstijging van 130%.
Wat is de winkelier hiermee?
De winkelier kan testen welke maatregelen de verblijftijd op die specifieke afdeling verlengen. Bijkomend kan het Point-of-Sale (POS) -systeem informatie bieden of dit de verkoopconversie heeft verhoogd en met hoeveel.
Welke prikkels kunnen zorgen voor meer dwell time?
Auditieve prikkels
Tegenwoordig wordt er in on site reclame veel gebruik gemaakt van muziek. Op deze manier wordt de aantrekkelijkheid van een product verhoogd. In de rayons zie je van die kleine schermpjes die beginnen galmen als je er voorbij komt. Als auditieve prikkel kan dit tellen. Maar dat bedoel ik niet positief. Dit kan beter en intelligenter.
Denk daarbij aan een systeem dat enkel geluid geeft op een beperkte oppervlakte. Directieve ultrasone speakers van Focusonics zijn in staat om geluid van op een afstand in een bundel te sturen, of een product als het ware te laten spreken.
Bijkomende opmerking is dat iemand die niet in het product is geïnteresseerd zal ook niet dichterbij komen om te kijken wat er gebeurd. Daar heb je een sterke visuele prikkel voor nodig.
Visuele prikkels
De moderne consument is gewend geraakt aan visuele prikkels. Hij is dan ook gewoon om constant op een scherm te kijken. Van ’s morgens tot ’s avonds wordt men blootgesteld aan enorm veel prikkels. Print media of traditionele schermen voor digital signage beginnen aan interesse in te boeten. De holografische 3d displays van Hypervsn hebben aangetoond om de dwell time positief te beïnvloeden. Zelfs tot het dubbele.
Gerelateerde berichten