Conversie marketing betekenis en tips
Conversie is een term uit marketing. Die beschrijft wanneer een bezoeker een vooropgesteld marketingdoel bereikt of een andere actie voltooit. Daarnaast wordt die ook gebuikt in online. retail of ook wel webwinkel genoemd. Vooral om te beschrijven wanneer een bezoeker van een site een aankoop doet.
Leidt u een onderneming die sterk afhankelijk is van online verkoop? Dan is de conversie de sleutel tot het succes van uw bedrijf. Bovendien is het belangrijk om te onthouden dat uw doel in online retail niet alleen is om bezoekers naar uw site te trekken (dit noemt traffic). Net zoals in een echte winkel zal je deze bezoekers moeten omzetten naar kopers.
Elk doel dat de klant een stap dichterbij een verkoop brengt
Iemand een e-mail laten openen is een conversie. Van zodra men op de call-to-action–link in die e-mail klikt, nog één. Vervolgens naar de bestemmingspagina gaan en een registratieformulier invullen om uw inhoud te lezen ook. Ten slotte is het kopen van uw product de ultieme omzetting. Het zorgt voor omzet of transactie van geld.
Het aantal bezoekers dat uw gewenste actie uitvoert, staat bekend als uw conversie ratio. Door middel van optimalisatie van de conversie kan de ratio worden verbeterd. Daarnaast kan je stappen ondernemen om het aantal bezoekers dat wordt omgezet te vergroten. Bijvoorbeeld door A / B- variantie tests uit te voeren. Dit is er op gericht om de conversieratio’s van verschillende landingspagina’s of call-to-action te verbeteren.
Conversie in Point of sales
In een winkel omgeving analyseert men vaker wat er gebeurt. Zonder deze belangrijke informatie worden ideeën over klantgedrag met de natte vinger gemeten. Eén van de belangrijkste statistieken is de conversie ratio van een winkel. In feite betekent wil het percentage klanten dat in een winkel komt versus de mensen die met een aankoop terug vertrekken.
Vooral het meten van de conversieratio is van cruciaal belang. Daarmee is het één van de belangrijkste indicatoren voor hoe goed een winkel presteert.
De video in de volgende paragraaf toont hoe Hypervsn met de 3D holografische display kan helpen met de omzetting van geïnteresseerden naar betalende klanten.
Gerelateerde berichten
https://www.hyperfocus.be/hypervsn/ontwikkeling/hypervsn-technology/
https://www.hyperfocus.be/hoe-werkt-het/3d-hologram-maken/
https://www.hyperfocus.be/hoe-werkt-het/software/
https://www.hyperfocus.be/beeldmateriaal/
This Post Has 0 Comments