Hoewel de meerderheid van de OOH-installaties fysiek is, zijn het de digitale schermen die nu een cruciaal onderdeel gaan uitmaken van elke van OOH-campagne. Met toevoeging van dit digitale component, wordt er gesproken over ‘digital out of home’. In marketing wordt het woord advertising (reclame uitingen) daar meestal aan toegevoegd. Dat is voor veel mensen geen nieuws meer en ingeburgerd in het straatbeeld.
Een logische evolutie naar digitaal
Ten eerste zorgen digitale schermen voor een betere optimalisatie. Dit betekent dat marketing afdelingen en adverteerders meer gepersonaliseerde berichten kunnen creëren. Bovendien is het mogelijk om verschillende soorten triggers te gebruiken om een meer dynamische (lees: interactief) vorm van OOH-advertenties te activeren.
Deze specifieke innovatie staat niet meer in de kinderschoenen en marketing afdelingen en adverteerders hebben precies laten zien hoe effectief digitale OOH kan zijn.
Breed en nauwkeurig adverteren
Betere en nauwkeurigere gegevens helpen bij deze innovaties. Wat maakt dit mogelijk? Zo kunnen adverteerders en marketeers bijvoorbeeld in realtime dynamische media aanbieden Zowel op basis van de demografie als op het gedrag van mobiele apparaten.
Trend naar realtime
In realtime adverteren is van cruciaal belang, maar in werkelijkheid maakt het deel uit van een groeiende trend waarin de industrie een meer reactieve oplossing wordt. De grote hoeveelheid data die marketeers nu tot hun beschikking hebben, voedt dit. Met deze veelzijdigheid wordt OOH-personalisatie gestimuleerd. Dit leidt tot fantastische resultaten voor adverteerders die door DOOH te gebruiken hun doelen te bereiken.
Print media en 2D schermen
Deze 2D schermen worden nu voor een deel vervangen door 3D holografische projectie. Deze innovatie is ingezet rond 2018.