OOH is de afkorting van Out of home advertising. in het Nederlands wordt het benoemd als ‘buitenshuis adverteren’ Het is een vorm van reclame die buiten het huis van een consument plaatsvindt. Traditioneel omvat dit alles, van reclameborden tot bushokjes, banken en alles daartussenin. Als u een advertentie buiten uw huis ziet (en deze staat niet op uw mobiel!), Dan kijkt u waarschijnlijk naar een vorm van een OOH-advertentie.
De groei van OOH
We brengen allemaal tijd buitenshuis door, en met de groei van digitale advertenties kan het soms moeilijk zijn om uw boodschap te laten horen. OOH lost dit op en combineert nu met digitale ontwikkelingen om het een krachtig hulpmiddel te maken voor adverteerders en marketeers.
Vormen van OOH
- Reclameborden
- Bussen
- Posters
- Buizensysteem, metro en andere reislocaties
- Luchthaven
- Taxi’s
- Straat meubilair
Goed ingeburgerd
Wat is buitenshuis adverteren? Voor veel bedrijven is de definitie van deze uitdrukking een beetje een oxymoron geworden. Omdat het geen fysieke advertenties inhoudt, vragen veel bedrijven zich af wat Out of Home-advertenties zijn. Dit zijn tenslotte dezelfde bedrijven die hun klanten überhaupt vragen om bij hen te komen!
De meest eenvoudige uitleg
De eenvoudige definitie van Out of Home-advertenties is het gebruik van elk medium om te adverteren. Dat gebeurtenerzijds buitenshuis van de consument. Anderzijds buiten de winkel of kantoor.
Vroeger was het anders…
Vroeger omvatte dit alles, van billboards tot borden, tot vuilnisbakken, op straat meubilair. Met andere woorden op zo ongeveer alles wat je maar kon bedenken. Tegenwoordig hebben veel bedrijven besloten dat het niet alleen kosteneffectiever, maar ook productiever is om ingang naar hun etalage gewoon open te laten om voorbijgangers te lokken. De indruk te wekken dat ze beschikbaar en klaar voor zaken zijn werd belangijker.
De consument van tegenwoordig
Wat wordt er precies gedaan met buitenreclame met digitale advertenties? Tegenwoordig zoeken consumenten vaak het internet op om te vinden wat ze zoeken als het gaat om producten en diensten.
Veel websites bieden consumenten niet alleen de mogelijkheid om in grote databases met producten en diensten te zoeken, maar ook om recensies over producten en diensten achter te laten.
Daarom zal het bedrijf dat consumenten de mogelijkheid kan bieden om positieve feedback te geven, vaak meer positieve feedback krijgen dan wanneer ze consumenten alleen de mogelijkheid zouden bieden om hun mening te geven via een traditionele billboardadvertentie of krantenadvertentie. Dit heeft gezorgd voor een andere positie van OOH. En toen was er DOOH